Pinopresura

Nieinwazyjna metoda polegająca na uruchomieniu procesów samonaprawczych i fizjologicznych organizmu oraz zniesienie napięć z ośrodkowego i obwodowego układu nerwowego.

Pinopresura (zwana także pinoterapią) to współczesna odmiana akupunktury. Jednak w odróżnieniu od niej, pinopresura jest metodą całkowicie bezinwazyjną.

Wykonywana jest tzw. pinami, czyli miedzianymi lub mosiądzowymi „gwoździami ze spiczastym lub płaskim zakończeniem. Piny w odróżnieniu od igieł stosowanych przy akupunkturze, nie przebijają skóry, a jedynie ją uciskają. Pinopresura jest połączeniem techniki akupresury, refleksoterapii, terapii manualnej oraz masażu.

Poprzez odpowiedni ucisk wybranych punktów na ciele, podczas pinopresury dochodzi do stymulacji receptorów znajdujących się na powierzchni skóry. To z kolei powoduje uruchamianie się procesów naprawczych organizmu. Takie bodźcowanie pinami pobudza określone ośrodki mózgu i w efekcie prowadzi do rozluźnienia napięć, zmniejszenia bólu, a także przywrócenia odpowiednich potencjałów nerwowych.

Pinoterapia ma określone wskazania. Należą do nich:

• dolegliwości mięśniowo–powięziowe,
  • stany po urazach i operacjach,
  • ograniczenie ruchomości w stawach,
  • dolegliwości kręgosłupa szyjnego, piersiowego oraz lędźwiowego,
  • bóle głowy, migreny,
  • terapia blizny,
  • bóle nerwowe i psychosomatyczne,
  • niektóre choroby neurologiczne,
  • choroba Parkinsona,
  • stwardnienie rozsiane (SM).

Pinopresura ma pozytywny wpływ na sferę fizyczną, ale także, co warto podkreślić, na sferę psychiczną pacjenta. Przyczynia się do redukcji napięcia mięśniowego powodowanego stresem. Poprawia funkcjonowanie układu oddechowego, pobudza krążenie krwi, przyczynia się do redukcji obrzęków. Poprawia trawienie i pozwala usprawnić metabolizm. Pomaga też przy zmniejszaniu zakwaszenia organizmu oraz w usuwaniu substancji toksycznych z organizmu.

Bezwzględnym przeciwskazaniem do wykonywania pinoterapii są:

• ciąża,
  • padaczka,
  • nowotwór,
  • niektóre schorzenia dermatologiczne,
  • niedawno przebyty zawał serca,
  • ostre infekcje wirusowe i bakteryjne,
  • skaza naczyniowa,
  • tętniaki.

Przed zabiegiem pinopresury zalecamy dokładnie oczyścić, a następnie osuszyć skórę w obszarach, gdzie będzie wykonywany zabieg. Przed terapią nie należy stosować balsamów oraz maści otłuszczających skórę. Miejsca poddawane zabiegowi nie mogą nosić śladów podrażnień ani skaleczeń.

Po pinoterapii może wystąpić tkliwość obszarów skóry, w których wykonywany był zabieg. Uczucie to może się utrzymywać do 48 godzin od wykonania zabiegu.