ĆWICZENIA INDYWIDUALNE

Sesje indywidualne z fizjoterapeutą poprzedzają testy i analiza wyników, na podstawie których dobieramy skuteczne ćwiczenia.

Indywidualne ćwiczenia z fizjoterapeutą zalecane są najczęściej w przypadku różnego rodzaju dolegliwości bólowych, przy dysfunkcjach narządu ruchu, ale również jako profilaktyka.

Terapia indywidualna poprzedzona jest zawsze analizą stanu funkcjonalnego pacjenta. W tym celu przeprowadzamy testy mające za zadanie m.in. sprawdzenie zakresów ruchów. Za podstawie rozpoznania lekarskiego oraz wyników przeprowadzonych testów, nasz fizjoterapeuta określa cel leczenia, opracuje indywidualny zestaw ćwiczeń i ustali plan treningowy, który będzie realizował w trakcie indywidualnych zajęć z pacjentem.

Czym są ćwiczenia indywidualne z fizjoterapeutą

Indywidualne ćwiczenia to dobrze rozplanowany cykl treningów, podczas których pacjent wykonuje specjalnie dobrane dla niego ćwiczenia pod opieką swojego fizjoterapeuty. Metody pracy z pacjentem oraz częstotliwość treningów zależą od objawów oraz dolegliwości z jakimi pacjent się zgłasza na fizjoterapię oraz od celu jaki chce się osiągnąć.
Podczas cyklicznej indywidualnej fizjoterapii pacjent ma możliwość nauczyć się wykonywać każde z ćwiczeń w sposób poprawny i dokładny. Fizjoterapeuta z kolei ma szansę wnikliwie obserwować jak pacjent wykonuje poszczególne ruchy, a co za tym idzie, jest w stanie wyeliminować u niego złe nawyki ruchowe.

Dla kogo jest wskazana indywidualna fizjoterapia

Indywidualne sesje treningowe z fizjoterapeutą szczególnie wskazane są dla osób, które ze względu na stan swojej choroby czy kontuzji podczas wykonywania ćwiczeń wymagają asekuracji i wspomagania ze strony fizjoterapeuty.
Ćwiczenia indywidualne odgrywają dużą rolę w procesie powrotu do sprawności osób:
• po przebytych udarach,
• z zaawansowaną chorobą Parkinsona,
• z mózgowym porażeniem dziecięcym,
• cierpiących na zaburzenia równowagi,
• ze stwierdzonymi uszkodzeniami rdzenia kręgowego,
• z uszkodzeniami nerwów obwodowych,
• w ostrym i podostrym stanie chorobowym,
• po urazach, wypadkach,
• z dysfunkcjami narządów ruchu,
• z dolegliwościami bólowymi.

Indywidualna fizjoterapia jest także najlepszą formą rehabilitacji u osób, u których stan funkcjonalny dynamicznie się zmienia, a co za tym idzie, zachodzi konieczność cyklicznej modyfikacji zestawu ćwiczeń.

Istnieje także grupa pacjentów, która ma wskazanie do fizjoterapii, ale potrzebuje motywacji do wykonywania ćwiczeń. Indywidualna opieka terapeuty i nadzór nad wykonywanymi ćwiczeniami jest dla takich osób ważnym elementem mobilizującym do podjęcia terapii.

Zachęcamy do zgłaszania się na indywidualne ćwiczenia pod okiem naszych fizjoterapeutów. Opracujemy dla Ciebie odpowiedni zestaw ćwiczeń oraz rozplanujemy ich optymalną częstotliwość. Razem popracujemy nad poprawą Twojej mobilności oraz nad jak najszybszym powrotem do sprawności.